1. | Název | Město Uherský Ostroh | |
2. |
Důvod a způsob založení |
Město Uherský Ostroh jako základní územně samosprávný celek je založeno na základě ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů, jako základní územně samosprávný celek dle čl. 99 tohoto právního předpisu. Základním právním předpisem pro činnost obcí je zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů. Nadřízeným správním orgánem v přenesené působnosti jsou příslušné správní úřady dle dané agendy. V samostatné působnosti je dozorovým, kontrolním a metodickým orgánem Ministerstvo vnitra ČR. |
|
3. |
Organizační |
Starosta města Zastupitelstvo města - 21 členů - Kontrolní výbor - 3 členové Rada města - 7 členů - Komise Fondu kultury a zájmových organizací Městský úřad - tajemník Příspěvkové organizace zřizované městem |
|
4. | Kontaktní spojení |
Kontaktní údaje města |
|
4.1 | Kontaktní poštovní adresa |
Město Uherský Ostroh |
|
4.2 | Adresa úřadovny pro osobní návštěvu | Město Uherský Ostroh Zámecká 24 Uherský Ostroh 687 24 |
|
4.3 | Úřední hodiny |
Pondělí: 8:00 - 11:30, 12:30 - 17:00 |
|
4.4 | Telefonní čísla |
Obecní úřad: 572 430 521 |
|
4.5 | Číslo faxu | 572 591 119 | |
4.6 | Adresa internetové stránky | www.uhostroh.cz | |
4.7 | Adresa e-podatelny | Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. | |
4.8 | Další elektronické adresy | Datová schránka: vm7bs3x | |
5. | Případné platby lze poukázat |
1222721/0100 |
|
6. | IČ |
00291480 |
|
7. | DIČ | CZ00291480 | |
8. | Dokumenty | ||
8.1 | Seznamy hlavních dokumentů |
Územní plán města |
|
8.2 | Rozpočet | ||
9. | Žádosti o informace | Písemné žádosti o informace lze adresovat na adresu městského úřadu (viz bod 4.1), za písemnou žádost o informaci se považuje také žádost podaná elektronicky, bez nutnosti uznávaného elektronického podpisu, doručená na elektronickou podatelnu města (viz bod 4.7), nebo do datové schránky města (viz bod 4.8). | |
10. | Příjem žádostí a dalších podání |
Ústní žádosti a stížnosti lze podávat na městském úřadě města v úředních hodinách. |
|
11. | Opravné prostředky |
Proti rozhodnutí města, jako povinného subjektu dle InfZ, kterým město odmítlo poskytnout informaci na základě žádosti, lze podat odvolání dle § 16 InfZ. Proti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí lze podat odvolání.
Na postup obce/města při vyřízení žádosti o informaci dle InfZ lze podat stížnost dle § 16a InfZ. § 16a Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace
a) který nesouhlasí s vyřízením žádosti způsobem uvedeným v § 6, b) kterému po uplynutí lhůty podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7 nebyla poskytnuta informace nebo předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti, c) kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo d) který nesouhlasí s výší úhrady sdělené podle § 17 odst. 3 nebo s výší odměny podle § 14a odst. 2, požadovanými v souvislosti s poskytováním informací.
a) doručení sdělení podle § 6, § 14 odst. 5 písm. c) nebo § 17 odst. 3, b) uplynutí lhůty pro poskytnutí informace podle § 14 odst. 5 písm. d) nebo § 14 odst. 7. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
a) postup povinnému subjektu potvrdí, b) povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, žádost vyřídil, případně předložil žadateli konečnou licenční nabídku, nebo c) usnesením věc převezme a informaci poskytne sám nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti.
a) výši úhrady nebo odměny potvrdí, b) výši úhrady nebo odměny sníží; tento postup nelze použít vůči orgánům územních samosprávných celků při výkonu samostatné působnosti, nebo c) povinnému subjektu přikáže, aby ve stanovené lhůtě, která nesmí být delší než 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí nadřízeného orgánu, zjednal nápravu, jde-li o úhradu nebo odměnu za poskytnutí informace územním samosprávným celkem v samostatné působnosti.
|
|
12. | Formuláře |
Formuláře, kterými se lze obracet na město, jsou přístupny zde. |
|
13. | Popisy postupů - návody pro řešení životních situací | https://portal.gov.cz/portal/obcan/situace | |
14. | Předpisy | ||
14.1 | Nejdůležitější používané předpisy |
Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů. |
|
14.2 | Vydané právní předpisy |
Právní předpisy města jsou dostupné na internetových stránkách města, odkaz zde. |
|
15. | Úhrady za poskytování informací |
|
|
15.1 | Sazebník úhrad za poskytování informací | Sazebník úhrad je vypracován v souladu s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím. | |
15.2 | Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací | Žádná usnesení vydaná dle § 16a odst. 7 InfZ nebyla doposud přijata. | |
16. | Licenční smlouvy | ||
16.1 | Vzory licenčních smluv | Vzor licenční smlouvy dostupný zde. | |
16.2 | Výhradní licence | Město v tuto dobu nemá uzavřenou žádnou smlouvu o poskytnutí výhradní licence. | |
17. | Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb. |
Poznámky:
- Kde je v tomto dokumentu použita zkratka "InfZ", je jí myšlen zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.